Shuttle - UKK & Vianetsintä

Täältä löydät vastauksia joita saattaa herätä liittyen tuotteeseen Shuttle
shuttle
UKK

Shuttle toimii Applen tietokoneilla, joissa on käytössä MacOS 10.10 tai uudempi käyttöjärjestelmä.

Lisäksi se toimii Windows-PC:illä, joissa on käytössä Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8 tai Windows 10.

Shuttle-asetustiedostot ovat ladattavissa Windowsille täältä ja Macille täältä.

Valitse sen ohjelman asetukset, jota haluat käyttää, ja noudata Shuttlen verkkokäyttöohjeen sivulla 5 olevia tuontiasetuksia.

Mikäli haluamasi ohjelman asetuksia ei löydy luettelosta, voit luoda omat asetukset käyttöohjeen sivujen 2 ja 3 ohjeiden mukaan. Voit myös hakea mahdollisia käyttäjien luomia asetuksia Shuttle-foorumilta tai ottaa meihin yhteyttä, mikäli kaipaat apua.

Ole hyvä ja noudata käyttöohjetta.

Löydät ohjeet myös foorumiltamme.

Windows:
1. Lataa tiedosto.
2. Pura kansio ja paina mieleesi, mistä kansio löytyy.
3. Avaa Contour Shuttlen ohjauspaneeli ja napsauta Options-painiketta.
4. Valitse Import Settings (Tuo asetukset).
Liite:

5. Navigoi kohdan 2 kansioon.
6. Valitse asetukset-tiedosto (settings file).
7. Napsauta näytöllä olevaa Open-painiketta (Avaa).
8. Ota asetukset käyttöön napsauttamalla näytöllä olevaa Apply-painiketta (todella tärkeää!)

Mac v3 -ajuri
1. Lataa tiedosto.
2. Pura kansio ja paina mieleesi, mistä kansio löytyy.
3. Avaa Contour Shuttle -sovellus ja napsauta kohtaa Settings Management Tools (Asetustenhallintatyökalut).
(Se löytyy Shuttle-sovelluksen vasemmasta alakulmasta.)
Liite:

4. Valitse Import Settings (Tuo asetukset).
Liite:

5. Navigoi kohdan 2 kansioon.
6. Valitse haluamasi asetustiedosto (tiedoston pääte on .shuttleSettings, esim. Final Cut Pro X.shuttleSettings).
7. Napsauta näytöllä olevaa Open-painiketta (Avaa).

Mac v2.2 ja aiemmat ajurit
1. Lataa tiedosto.
2. Pura kansio ja paina mieleesi, mistä kansio löytyy.
3. Avaa Contour Shuttlen ohjauspaneeli ja napsauta Options-painiketta.
4. Valitse Import Settings (Tuo asetukset).
5. Navigoi kohdan 2 kansioon.
6. Valitse asetukset-tiedosto (settings file).
7. Napsauta näytöllä olevaa Open-painiketta (Avaa).

Voit ladata tiedoston tästä linkistä:

Shuttle-painikkeet

Varmista, että Shuttle-kuvake näkyy tehtäväpalkin oikeassa alareunassa (System Tray). Jos se ei ole näkyvissä, se voi olla piilotettu. Valitse nuoli ylöspäin nähdäksesi piilotetut kuvakkeet ja raahaa Shuttle-kuvake tehtäväpalkkiin.

 
Kun Shuttle-kuvake on näkyvissä, käynnistä ohjelma, jonka kanssa haluat käyttää Shuttlea. Mikäli ohjelma on jo käynnissä, napsauta ohjelmaikkunaa aktivoidaksesi sen. Napsauta nyt Shuttle-kuvaketta nähdäksesi, mikä asetustiedosto on merkitty valintamerkillä. ​

 

Windows 10 -käyttöjärjestelmä muuttaa Shuttle-prosessit automaattisesti pois käytöstä. Avaa tehtävienhallinta, valitse Käynnistys-välilehti ja etsi Shuttle-prosessit. Varmista, että Shuttle-prosessit ovat käytössä (ENABLE).

Tehtävienhallintaprosessit
Mene tehtävienhallintaan, valitse tiedosto ja suorita uusi tehtävä.

Etsi sitten ShuttleHelper ja käynnistä se. Paikallinen levyasema (C:) > Program Files (x86) > Contour Shuttle

Valitettavasti ei. Shuttle toimii luomalla näppäinpainalluksia, jotka suuntautuvat automaattisesti etualalla toimivaan sovellukseen. Tämä pätee sekä Mac- että Windows-käyttöjärjestelmiin.
  • Aivan ensiksi sinun tulee saada Windowsin piilotetut tiedostot näkyviin. Seuraa tämän linkin takaa löytyviä ohjeita: https://support.microsoft.com/en-us/help/14201/windows-show-hidden-files.
  • Etsi seuraavaksi kansio, jossa makrot sijaitsevat: C-asema > ProgramData > Contour Design > Macros
  • Etsi makro, jonka haluat kopioida. Napsauta hiiren oikeanpuoleista painiketta ja kopioi tiedosto ja liitä se sitten kansioon. Näin makro on kopioitu ajuriin. Tiedoston nimeäminen uudelleen tässä kansiossa ei muuta sen nimeä ajurissa, joten voit muuttaa nimen suoraan ajurissa.
  • Voit toistaa kopiointi- ja liittämistoiminnon niin monta kertaa kuin haluat sekä tehdä tarvittavat muutokset ajuriin (uudelleennimeäminen ja painikemuutokset).
Tällä hetkellä ei, sillä keskitymme Mac- ja Windows-järjestelmiin.
Shuttle toimii Flip-Q Pro -prompteriohjelmassa ainoastaan ohjelman ladatussa versiossa. Käyttäjät ovat ilmoittaneet ongelmista ohjelman USB-version yhteydessä. Ongelmat vaikuttavat koskevan etenkin Windows-käyttöjärjestelmiä. Mikäli kohtaat ongelmia ShuttlePROn tai ShuttleXpressin käytössä Flip-Q Pro -prompteriohjelman USB-version yhteydessä, ota yhteyttä osoitteeseen Prompter People.

ShuttlePRO- ja ShuttleXpress-käyttäjien tulee huomioida, että laitteen ajurien asentaminen MacOS-käyttöjärjestelmään edellyttää erillistä lupaa.

Suosittelemme purkamaan ajurin asennuksen ja asentamaan sen uudestaan. Avaa sitten järjestelmäasetukset manuaalisesti ja valitse “Salli” kohdassa Suojaus ja yksityisyys.

Jos Salli-painiketta ei napsauteta 30 minuutin kuluessa ajurin asentamisesta, painike katoaa ja ajuri täytyy asentaa uudelleen. Kun olet sallinut ajurin asentamisen, Mac-tietokone tulee käynnistää uudelleen.

Mikäli ongelmat jatkuvat, asenna ajuri uudestaan, valitse Salli ja käynnistä Mac-kone uudestaan. Jos ongelma ei ratkea, voit yrittää säätää Mojavea saadaksesi Shuttle-ajurin toimimaan.

Mene Järjestelmäasetusten kohtaan Suojaus ja yksityisyys. Yksityisyys-välilehden kohdasta Käyttöapu voit lisätä hallintasovelluksia tietokoneeseesi. Kokeile lisätä Contourin ajuri kyseiseen välilehteen. Muiden asiakkaidemme mukaan tämä yleensä ratkaisee ongelman.

Shuttle-ajurin asennuksen purkaminen ei välttämättä täysin poista kaikkia ajurin tiedostoja. Jos mikään ylläolevista ei ratkaise ongelmaa:

  • Napsauta Käyttäjät ja ryhmät -valikon kohtaa Kirjautumiskohteet ja tarkista, onko Contourin ohjelma merkitty keltaisella varoituskuvakkeella. Jos on, poista merkintä napsauttamalla miinuspainiketta.
  • Napsauta sitten Suojaus ja yksityisyys -valikon kohtaa Yleiset ja tarkista, voitko sieltä käsin sallia Contourin ajurin asentamisen. Napsauta siinä tapauksessa Salli.
  • Voit myös kokeilla asentaa ajurin uudelleen ja käynnistää tietokoneen uudelleen.

Etkö löydä vastausta ongelmaasi?

Autamme sinua mielellämme. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, lähetä meillä viesti. Tukemme ottaa sinuun yhteyttä.
Close Menu